oat: right;">Post: 21 wrz 2011, 13:06 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2009, 18:22
Posty: 87
Bo tworze coś jakby Gród ten co opisywałem w temacie mój własny poziom:)
No na razie mam jakieś 10% całości ale będę się musiał wstrzymać bo dałem tyle tekstur,że komp mi tnie jak nie wiem:)
Na początek muszę się zaopatrzyć w lepszą karciochę graficzną
No ale jak skończę to popróbuje jakoś przekonwertować tą mapę........


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze
Post: 21 wrz 2011, 15:06 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Wydaje się mi, że musiałbyś z Blendera wrzucić to jakoś do 3ds Max i wtedy jakoś do mpk. No i chyba dobrze by było używać w miarę starych formatów (oprogramowania).

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze
Post: 21 wrz 2011, 18:27 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2009, 18:22
Posty: 87
Ano coś się pokombinuje.... Zobaczę może znajdę gdzieś na necie tego 3dsa.
Ostatnio szukałem programu Maya 6 no i znalazłem na stronie o modowaniu COD ale gdy ściągnąłem to nie dało się niestety instalki zrobić także szukam osoby która też by ściągnęła program  z tej strony i spróbowała u siebie:) a pod spodem link:)



http://cod2mod.bplaced.net/download.php ... ubcat&id=2


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze
Post: 04 cze 2014, 22:15 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza

Rejestracja: 07 sie 2012, 17:25
Posty: 20
Elo!!! Celem tego posta jest całkowite wyjaśnienie problemu tworzenia map do Painkillera Czarna Edycja
Na początek muszę powiedzieć, że jest to ciutkę mniej skomplikowane niż by się mogło wydawać.
Zasadniczo mapę do painkillera można wykonać w każdym dostępnym programie służącym do modelowania.
Teksturowanie utworzonego modelu mapy proponuję w programie Maya 6 lub 3ds max 7.
Jak wiem każdy kto próbował robić mapę miał problem z wyeksportowaniem jej do formatu MPK.
No więc tak, na początek proponuję ściągnąć program 3ds max:
http://chomikuj.pl/SeGeMeRe/Programy/Gr ... udio+Max+7
Później maya 6:
http://www.cod2mod.bplaced.net/download ... ubcat&id=2
I na koniec program Dragon unpacker:
http://www.download.net.pl/2877/Dragon-UnPACKer/
Dragon unpacker przyda się do wypakowania tekstur z gry oraz gotowych modeli map itp.
Po ściągnięciu programu 3ds max 7 postępujemy zgodnie z poradnikiem:
http://painkiller.land.ru/PK_3dsmax/page-1.html
Po poprawnym zainstalowaniu pluginów do 3ds maxa program ten będzie gotowy do otwierania plików z rozszerzeniem "ase"
Zajmijmy się więc na początek importowaniem map z Painkillera.
1.Odpalamy program Dragon unpacker
a) szukamy folderu Maps z rozszerzeniem PAK (tam gdzie jest zainstalowany Painkiller :D )
b) otwieramy go wewnątrz programu
c) stamtąd wypakowujemy interesującą nas mapę
Mapa ta powinna pojawić sie we wcześniej wybranym folderze w formacie MPK którego póki co nie da się otworzyć żadnym programem 3d.
Teraz zabieramy się za konwertowanie mapy z MPK do ASE za pomocą programu:
painkiller.land.ru/PK_3dsmax/exe/mpk2ase.exe
Po prostu klikamy dwukrotnie na plik mapy z rozszerzeniem MPK i wybieramy z listy program "mpk2ase"
Po krótkiej chwili naszym oczom ukaże się plik mapy z rozszerzeniem ase który możemy spokojnie imoprtować do 3ds maxa oczywiście jeżeli uprzednio
wykonaliśmy wszystkie punkty poradnika:
http://painkiller.land.ru/PK_3dsmax/page-1.html
:D
Po krótkiej fazie nieoteksturowany model mapy powinien pojawić się w maxie
W tym momencie model tej mapy można eksportować do formatu wedle życzenia. Polecam oczywiście eksportować go do formatu OBJ gdyż ten format jest
obsługiwany przez wszystkie programy do modelowania (tak właśnie można otworzyć mapę painkillera w np. blenderze czy nawet wingsie :D)
No to teraz czas na eksportowanie swojej mapy do painkillera:
1.Tworzymy model mapy w programie jakim chcemy teksturujemy ją itp.
2.Eksportujemy model mapy do formatu OBJ
3.Otwieramy plik OBJ w programie Maya 6 lub 3ds max
4.Oczywiście aby eksportować mapę z któregoś z tych programów należy uprzednio skopiować pluginy znajdujące się w folderze Docs w painkillerze
5.Po otworzeniu mapy w programie np. maya 6 klikamy File export all,eksportujemy mapę do folderu Maps w painkillerze ustawiamy file type na MeshPakExport i gotowe.
Później odpalamy pain editor i stosujemy sie do poradnika:
http://pkzone.org/news/paineditor-basic ... er-levels/
I tym to sposobem naszym oczom ukaże się nasza mapa.

Może kiedyś ktoś skusi się spróbować stworzyć coś własnego :p
Ja już się skusiłem:D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane