Painkiler - top PainkilerPainkiler - topPainkiler - topPainkiler - topPainkilerPainkiler - topPainkiler - top
Painkiler
Dzisiaj jest 18 kwie 2019, 18:49

Strefa czasowa UTC




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 24 wrz 2008, 20:05 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
BARMAN2005 pisze:
Trzeba zrobić coś raz a porządnie, nowa mapa do dueli to jest to.


No ja bym chciał by powstała jakaś na miarę 1v1_Meatless.
KOMODO już dawno się mnie pytał o jakieś pomysły, sugestie, szkice na mapę duelową.
Może macie jakieś własne wyobrażenia, pomysły, choćby na jakieś pojedyncze pomieszczenie, np. macie jakieś ruiny w pobliżu zamieszkania ( :D ), widzieliście jakieś ciekawe foty w internecie, może jakaś inspiracja z jakiejś gry albo szkic ołówkiem na kartce lub w jakimś programie graficznym.
Oczywiście chodzi przede wszystkim o to by to było grywalne, czyli by się nie nudziło i można było ciekawie się zachowywać na mapie.
Czekam na wszelakie pomysły.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 20:09 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 25 wrz 2008, 16:09 
Offline
Zas
Zas
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2008, 13:44
Posty: 92
Pierwszym krokiem powinien być koncept - czyli kształt, który będziemy rozwijać. Co ważne mam nadzieje że nie będzie to wyglądać jak coś w stylu: "Huraaa!! robimy mapę!" - trzeba do tego podejść konkretnie. Powinniśmy wykorzystać możliwości gry takie jak bh, skoki na rakiecie, lustra, jumpady i położyć duży nacisk na rozmieszczenie poszczególnych elementów (broni, healtów itp.).

Jeśli prace miały by ruszyć, należy zebrać pomysły, wybrać odpowiedni lub połączyć w jeden i powoli piąć się do przodu. Na sam początek wystarczy wyobrazić sobie przestrzeń... i ustawić ściany. Może uda nam się udekorować pusty karton w piękny pokój. ;)

Sam miałem rozpocząć prace nad mapą do pk, zbierałem nawet informacje nt. tworzenia map, testowałem edytory i programy ale jak na razie nie mam na coś takiego czasu... :/

PS: Dla chętnych wystarczy kartka, ołówek i skaner. Może ktoś się zaangażuje i zrobi pierwszy krok, a jak znam życie, później wszyscy będą krytykować (tak, tak o to przecież w tym chodzi, potrzebna jest nam burza mózgów). ;)

_________________
--
BARMAN2005


Ostatnio zmieniony 25 wrz 2008, 16:15 przez BARMAN2005, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 25 wrz 2008, 18:26 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
BARMAN2005 pisze:
Pierwszym krokiem powinien być koncept - czyli kształt, który będziemy rozwijać. Co ważne mam nadzieje że nie będzie to wyglądać jak coś w stylu: "Huraaa!! robimy mapę!" - trzeba do tego podejść konkretnie. Powinniśmy wykorzystać możliwości gry takie jak bh, skoki na rakiecie, lustra, jumpady i położyć duży nacisk na rozmieszczenie poszczególnych elementów (broni, healtów itp.).
Cieszę się, że się rozumiemy :) Ja nawet myślałem by zacząć od jednego pomieszczenia gdzie można by np. na kilka ciekawych sposobów zdobyć złotą zbroję (tak na początek). W przyszłym tygodniu może zaprezentuję coś wstępnego do pojechania :)

A dzieło wieńczymy za pół roku turniejem na tej mapie :D

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 25 wrz 2008, 18:28 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2008, 18:57
Posty: 143
hmm może dam jakieś szkice z painta lub zeskanuję rysunek ...

MATR!X2910 pisze:
hmm może dam jakieś szkice z painta lub zeskanuję rysunek ...


mój projekt :
mapa składała by się z dwóch otwartych przestrzeni , i dwóch pomieszczeń . W pierwszym pomieszczeniu znajdywał by się tak jakby balkon który przechodzi z jednego pomieszczenia przez największą otwartą przestrzeń aż do schodów które znajdowały by się w najmniejszym pomieszczeniu . Na małej otwartej przestrzeni znajdowała by się złota zbroja , po którą można by dostać się tak by odbić się od wyskoczni na mały podest , a następnie zrobić rocket jumpa na małe wejście  w którym byłaby złota zbroja .  Rakietnica znajdowała by się na balkonie z największego pomieszczenia do  największej wolnej przestrzeni gdzieś tak po środku . Dostępne byłoby jeszcze electro ( w najmniejszej wolnej przestrzeni, obok srebrniej zbroi czyli za teleportem którym można dostać się z małej wolnej przestrzeni do największego pomieszczenia) .
Strzelba była by na  samym środku małej otwartej przestrzeni  na skałkach  na które najlepiej dostać się rocketjumpem :) i fajny projekt ? oceniajcie *POZDRO*


USUńcie mój poprzedni post sorry :/

Jeszcze raz i dostaniesz warna

Paindemonium

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2008, 18:45 przez Paindemonium, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 02 paź 2008, 16:52 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Obiecałem, więc prezentuję :]


Obrazek

Klimat mapy nazwałbym, przemysłowym. Mamy cztery pomieszczenia oznaczone przeze mnie 1, 2, 3 i 4.
Teren zamalowany na szaro to przeróżne balkony i tunele znajdujące się na pewnej wysokości, najjaśniejszy odcień szarego to schody lub rzeczy w tym stylu, grubą czarną kreską zostały zaznaczone ściany.

Legenda:

MH - megahealth

GA - złota zbroja
SA - srebrna zbroja
BA - brązowa zbroja

RA - rocket luncher
EL - electro
SG - shotgun

H - health

JP - jumppad

Złota zbroja znajdowała by się na takich jakby schodach z wysokimi stopniami, na które po prostu nie dało by rady szybko wskoczyć. Z kolei srebro znajdowało by się na balkonie w pomieszczeniu 2 a megahelath na podwyższeniu w pomieszczeniu 4.
Co do wykorzystania elementów charakterystycznych dla gameplaya w multiplayerze PK to takąż złotą zbroję w pomieszczeniu można by było zdobyć na minimum cztery sposoby, pierwszy "lamerski" wskakiwać po stopniach, co by dość mocno zwalniało, drugi wskakując z tunelu, trzeci to klasyczny skok na rakiecie po złoto, a czwarty to rocketjump przez pierwszy teleport w pomieszczeniu numer 2 i odpowiednie zachowanie się w powietrzu po teleportacji. Megahealth można zdobyć też na kilka sposobów, pierwszy wchodząc po schodach, drugi wskakując z jumppada, trzeci skacząc na rakiecie z balkonu łączącego pomieszczenia 2 i 4, a czwarta metoda to rocketjump przez drugi teleport w pomieszczeniu 2 i odwrócenie się w powietrzu o 180 stopni (tak jak to się robi analogicznie na DM_Sacred skacząc po srebro). W pomieszczeniu 2 całkiem po prawej mamy ciemnoszary teren, który po prostu znajduje się bardzo wysoko a na nim coś w rodzaju sekretu, ciekawostki (może jakiś napis) - dostajemy się tam wykonując skok na rakiecie z użyciem jumppada; poza tym jumppad ten pozwala dostać się do srebrnej zbroi oraz po shotguna.

Rozkładu amunicji na razie nie proponowałem, a bronie są tak "pi razy drzwi" rozmieszczone. Te czarne okręgi to na przykład, jakieś filary, pomieszczenia uzupełnił bym o jakieś kontenery, skrzynie, śmieci i inne przedmioty.

Oczywiście to jest tylko punkt wyjścia, propozycja na początek. Mapę można rozbdudować o jakieś pomieszczenie, do którego by się wchodziło pod megahealthem albo dołożyć coś za prawym electrem.

Czekam na komentarze.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 16:54 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 03 paź 2008, 6:08 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2008, 18:57
Posty: 143
Świetna mapa 100% lepsza od mojej . Ej jakim programem malowałeś projekt ???

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 03 paź 2008, 12:06 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Chciałem to zrobić profesjonalnie w autocadzie, ale się mi odechciało, pocisnąłem w Paincie :D dla obcykanego 30 minut roboty :D

MATR!X2910 pisze:
Świetna mapa 100% lepsza od mojej.
Inspiracji szukałem w zakładzie pracy, lecz właściwie nie znalazłem (zaznaczę, że poziom do singlplayera umiejscowiony tam byłby świetny), ale tam namalowałem pierwszy szkic :lol2:
Pamiętajmy, że to  jest tylko wstęp do dyskusji, jak tak sobie przypominam DM_Sacred i DM_1v1_meatless - to te mapy są minimum 10 razy bardziej skomplikowane, opracowane. Niektóre pomieszczenia przydałoby się bardziej jeszcze wyposażyć.

Proponujcie - to nie gryzie :D

Rozmawiałem z KOMODO - podejmie się tego - pewnie potrwa to długo za nim dobrniemy do końca.

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 03 paź 2008, 12:09 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 03 paź 2008, 12:40 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2008, 18:57
Posty: 143
a znasz jakieś dobre profesjonalne , darmowe programy do rysowania ??? oczywiście po Polsku

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 04 paź 2008, 21:19 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
W sumie to nie znam :]

Pierwsze screenshoty (nie zwracać uwagi na tekstury):

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Moje wrażenia - troszkę przestrzenie mogły być większe chyba,  tak gdzieś o  połowę, tunele sobie wyobrażałem mniej więcej rozmiarów tych co są na Meatless, a schody troszkę dłuższe w poziomie ale obecnej wysokości. Sufit, złota zbroja za nisko - ale to chyba uwagi nie na teraz...

Download: DM_temp (może się przydać komenda: /kill ;P )

Komentarze ;>

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 05 paź 2008, 8:08 
Offline
Pot
Pot
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2008, 18:57
Posty: 143
Dobra ściągam i testuję



EDIT:

Gdy kończyłem grać doszedłem do wniosku że mapa przeciętna jeśli chodzi o grywalność.Tylko jeden respawn , jedna zbroja i tylko trzy bronie ( dwie podstawowe : painkiller i kołkownica  i jedna do zebrania : rakietnica).
Rakietnica leży za blisko respawna i  przede wszystkim mapa zawiera za mało zbroi ( tylko jedna złota) i za mało ammo .Nowym graczom mapa znudziłaby się gdyby grał z trochę lepszym graczem dlatego że jest tylko jeden respawn i jak grałem z botem wystarczyło w odpowiednim momencie strzelić z rakietnicy i kolo już nie zdąży wyjść z respa . Tekstur  nie będę oceniał . Zrób poprawioną wersje mapy daj więcej broni , respawnów , żyć , zbroi i przede wszystkim ammo. *POZDRO*

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 05 paź 2008, 8:46 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 05 paź 2008, 10:33 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza

Rejestracja: 30 maja 2008, 11:42
Posty: 8
MATR!X2910 pisze:
Dobra ściągam i testuję



EDIT:

Gdy kończyłem grać doszedłem do wniosku że mapa przeciętna jeśli chodzi o grywalność.Tylko jeden respawn , jedna zbroja i tylko trzy bronie ( dwie podstawowe : painkiller i kołkownica  i jedna do zebrania : rakietnica).
Rakietnica leży za blisko respawna i  przede wszystkim mapa zawiera za mało zbroi ( tylko jedna złota) i za mało ammo .Nowym graczom mapa znudziłaby się gdyby grał z trochę lepszym graczem dlatego że jest tylko jeden respawn i jak grałem z botem wystarczyło w odpowiednim momencie strzelić z rakietnicy i kolo już nie zdąży wyjść z respa . Tekstur  nie będę oceniał . Zrób poprawioną wersje mapy daj więcej broni , respawnów , żyć , zbroi i przede wszystkim ammo. *POZDRO*



to nie jest mapa tylko test wielkosci i juz wiem ze mala jest


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 05 paź 2008, 12:15 
Offline
Zas
Zas
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2008, 13:44
Posty: 92
To jest na podstawie projektu HV? Wielkość moim zdaniem jest dobra, można poszerzyć drzwi i lustra, strasznie łatwy dostęp do złota, troche zbyt ciasny tunel i schody wchodzące w ścianę?

_________________
--
BARMAN2005


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 05 paź 2008, 14:55 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza

Rejestracja: 30 maja 2008, 11:42
Posty: 8
BARMAN2005 pisze:
To jest na podstawie projektu HV? Wielkość moim zdaniem jest dobra, można poszerzyć drzwi i lustra, strasznie łatwy dostęp do złota, troche zbyt ciasny tunel i schody wchodzące w ścianę?


to tylko fragment do oceny skali po za skala na nic nie zwracac uwagi na:(textury, bronie, teleporty itd to wszystko dla picu)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 05 paź 2008, 16:12 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
A sorry - zapomniałem wspomnieć, że chodzi tylko o wybadanie rozmiarów a nie o mapę :D ;P

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Odp: Nowa mapa do dueli - projekt ;>
Post: 13 sty 2009, 1:42 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2008, 22:34
Posty: 9
Lokalizacja: Manchester
Czy będą czynione jakieś dalsze kroki w tym temacie?
Bo sam pomysł jest bardzo ciekawy. Tylko trzeba sobie zdać sprawę, że zrobienie mapy, samo w sobie nie jest niczym wielkim. Ale zrobienie dobrej mapy, grywalnej mapy, szybkiej, dynamicznej z możliwościami do robienia ciekawych trików to jest wyzwanie.
Jeśli bym mógł jakoś pomóc, to bardzo chętnie. I chyba każdy wie gdzie mnie znaleźć.
Cu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane