Painkiller
http://forum.painkiller.ugu.pl/

Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze
http://forum.painkiller.ugu.pl/viewtopic.php?f=13&t=540
Strona 1 z 2

Autor:  Szowel [ 30 mar 2010, 4:56 ]
Tytuł:  Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

jakim programem ( Darmowym - freeware ) mógłbym całkowicie zedytować mapy np. zmieniać tekstury , ułożenie mapy itd.

próbowałem na blenderze i na canvas 8 , ale te programy nie otwierają plików .mpk ,
Maya 3d jest zaś płatnym programem i dosyć drogim...

Z góry dziękuje za pomoc

Autor:  Ye-back [ 30 mar 2010, 7:48 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Pewnego i freeware nie znam.

Wiem, że Godzilla kiedyś mi pisał, że można stworzyć mapę do PK w Blenderze, ale miałem wrażenie, że nie polecał tego. Możliwe że w tym przypadku chodziło o coś takiego, że po zapisaniu tego co się utworzyło w tym programie można było to przekonwertować jakimś programem, więc otwieranie pewnie by nie wypaliło...

No i tak na marginesie możesz spróbować wersji trial Maya 2010.



dopisane

Przy okazji ciekawostka:
Importing *.mpk to 3ds max,
gdyby w przyszłości ktoś szukał.

Autor:  Szowel [ 30 mar 2010, 14:01 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Jeszcze mam pytanka :

Czy silnik painkillera czytał by inne formaty plików oprócz .mpk ??

Nie ma innych programów do robienia mapy w 3d prócz maya i 3ds ??

Widziałem że jest darmowa wersja Maya personal learning , ale nie chce sie pobrać klikam na download i wywala mnie do strony producenta i sie nie pobiera , dlaczego ?? czyżby wersja wygasła ??

Autor:  [ 09 lis 2010, 13:04 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

A czy ktoś próbował może programiku maya 7.0 PLE jakoś tak mi się nawiną przypadkiem :?:

Autor:  Ye-back [ 09 lis 2010, 15:49 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

No próbował, niejeden ;]

Autor:  [ 09 lis 2010, 17:03 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Aż strach zapytać z jakim skutkiem :\ No ale i co w związku z programem :?:

Autor:  Ye-back [ 09 lis 2010, 17:14 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

No to, że można podziałać, działa, ale potrzeba spoooooooooooro czasu poświęcić :]

KLLUCYFERze, coś chyba modowałeś (chyba pytałeś w shoutboksie), pokaż wyniki prac.

Autor:  [ 09 lis 2010, 18:37 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Oooooo i jeszcze czy można w nim otworzyć pliki mpk bo w blenderze to rzeczywiście kipa......
a co do tego "modowania" no to jestem początkujący chociaż co nieco się wie :)

Autor:  Ye-back [ 09 lis 2010, 18:49 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

KLLUCYFER pisze:
Oooooo i jeszcze czy można w nim otworzyć pliki mpk bo w blenderze to rzeczywiście kipa......
Nie można. Można za to jak wyżej była mowa przekonwertować do 3DS Maksa, nie wiem czy Blender obsługuje pliki *.ase.

To jest zaimportowany do Deep Exploration 6 i 3DSa mpk z Alastora:


Autor:  [ 16 wrz 2011, 20:32 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

No tak chciałem się zapytać czy jednak dałoby radę jakoś przekonwertować mapę z Blendera do paina?? :) Bo jak widziałem to potwory z Painkillera da się zaimportować do Blendera i tam je przerabiać to ciekawi mnie czy to działa we dwie strony??:)

Autor:  Ye-back [ 20 wrz 2011, 19:05 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Godzilla (jakieś tam mapy do PK i Resurrection robił) kiedyś mi pisał, że da się mapę z Blendera skonwertować do PK, ale jak to nie wiem, chyba sporo roboty jest.

Autor:  [ 21 wrz 2011, 13:06 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Bo tworze coś jakby Gród ten co opisywałem w temacie mój własny poziom:)
No na razie mam jakieś 10% całości ale będę się musiał wstrzymać bo dałem tyle tekstur,że komp mi tnie jak nie wiem:)
Na początek muszę się zaopatrzyć w lepszą karciochę graficzną
No ale jak skończę to popróbuje jakoś przekonwertować tą mapę........

Autor:  Ye-back [ 21 wrz 2011, 15:06 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Wydaje się mi, że musiałbyś z Blendera wrzucić to jakoś do 3ds Max i wtedy jakoś do mpk. No i chyba dobrze by było używać w miarę starych formatów (oprogramowania).

Autor:  [ 21 wrz 2011, 18:27 ]
Tytuł:  Odp: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Ano coś się pokombinuje.... Zobaczę może znajdę gdzieś na necie tego 3dsa.
Ostatnio szukałem programu Maya 6 no i znalazłem na stronie o modowaniu COD ale gdy ściągnąłem to nie dało się niestety instalki zrobić także szukam osoby która też by ściągnęła program  z tej strony i spróbowała u siebie:) a pod spodem link:)



http://cod2mod.bplaced.net/download.php ... ubcat&id=2

Autor:  <AS|MO> [ 04 cze 2014, 22:15 ]
Tytuł:  Re: Program do całkowitej edycji poziomów w Painkillerze

Elo!!! Celem tego posta jest całkowite wyjaśnienie problemu tworzenia map do Painkillera Czarna Edycja
Na początek muszę powiedzieć, że jest to ciutkę mniej skomplikowane niż by się mogło wydawać.
Zasadniczo mapę do painkillera można wykonać w każdym dostępnym programie służącym do modelowania.
Teksturowanie utworzonego modelu mapy proponuję w programie Maya 6 lub 3ds max 7.
Jak wiem każdy kto próbował robić mapę miał problem z wyeksportowaniem jej do formatu MPK.
No więc tak, na początek proponuję ściągnąć program 3ds max:
http://chomikuj.pl/SeGeMeRe/Programy/Gr ... udio+Max+7
Później maya 6:
http://www.cod2mod.bplaced.net/download ... ubcat&id=2
I na koniec program Dragon unpacker:
http://www.download.net.pl/2877/Dragon-UnPACKer/
Dragon unpacker przyda się do wypakowania tekstur z gry oraz gotowych modeli map itp.
Po ściągnięciu programu 3ds max 7 postępujemy zgodnie z poradnikiem:
http://painkiller.land.ru/PK_3dsmax/page-1.html
Po poprawnym zainstalowaniu pluginów do 3ds maxa program ten będzie gotowy do otwierania plików z rozszerzeniem "ase"
Zajmijmy się więc na początek importowaniem map z Painkillera.
1.Odpalamy program Dragon unpacker
a) szukamy folderu Maps z rozszerzeniem PAK (tam gdzie jest zainstalowany Painkiller :D )
b) otwieramy go wewnątrz programu
c) stamtąd wypakowujemy interesującą nas mapę
Mapa ta powinna pojawić sie we wcześniej wybranym folderze w formacie MPK którego póki co nie da się otworzyć żadnym programem 3d.
Teraz zabieramy się za konwertowanie mapy z MPK do ASE za pomocą programu:
painkiller.land.ru/PK_3dsmax/exe/mpk2ase.exe
Po prostu klikamy dwukrotnie na plik mapy z rozszerzeniem MPK i wybieramy z listy program "mpk2ase"
Po krótkiej chwili naszym oczom ukaże się plik mapy z rozszerzeniem ase który możemy spokojnie imoprtować do 3ds maxa oczywiście jeżeli uprzednio
wykonaliśmy wszystkie punkty poradnika:
http://painkiller.land.ru/PK_3dsmax/page-1.html
:D
Po krótkiej fazie nieoteksturowany model mapy powinien pojawić się w maxie
W tym momencie model tej mapy można eksportować do formatu wedle życzenia. Polecam oczywiście eksportować go do formatu OBJ gdyż ten format jest
obsługiwany przez wszystkie programy do modelowania (tak właśnie można otworzyć mapę painkillera w np. blenderze czy nawet wingsie :D)
No to teraz czas na eksportowanie swojej mapy do painkillera:
1.Tworzymy model mapy w programie jakim chcemy teksturujemy ją itp.
2.Eksportujemy model mapy do formatu OBJ
3.Otwieramy plik OBJ w programie Maya 6 lub 3ds max
4.Oczywiście aby eksportować mapę z któregoś z tych programów należy uprzednio skopiować pluginy znajdujące się w folderze Docs w painkillerze
5.Po otworzeniu mapy w programie np. maya 6 klikamy File export all,eksportujemy mapę do folderu Maps w painkillerze ustawiamy file type na MeshPakExport i gotowe.
Później odpalamy pain editor i stosujemy sie do poradnika:
http://pkzone.org/news/paineditor-basic ... er-levels/
I tym to sposobem naszym oczom ukaże się nasza mapa.

Może kiedyś ktoś skusi się spróbować stworzyć coś własnego :p
Ja już się skusiłem:D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/