Painkiler - top PainkilerPainkiler - topPainkiler - topPainkiler - topPainkilerPainkiler - topPainkiler - top
Painkiler
Dzisiaj jest 24 mar 2019, 7:44

Strefa czasowa UTC




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 23 paź 2012, 9:43 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
W najnowszym numerze CD-Action numer 210, 12/2012 została opublikowana pierwsza na świecie recenzja gry Painkiller: Hell & Damnation, która jak się jeszcze wczoraj okazało, za miesiąc w kolejnym numerze będzie dana, jako pełniak. Będzie to jednocześnie Polska premiera gry, na miarę pierwszej części z przed 9 lat! Znowu cena w naszym kraju nie przekroczy 20 złotych, co jest sporym ukłonem w stronę Polskich graczy. Sama recenzja jak i noty wystawione tej grze też zwiastują to, na co czekaliśmy przez lata powolnego niszczenia serii przez ówczesnego właściciela marki. Dziś wiemy, że Nordic Games kupując Jowood wraz z Painkillerem, nie idzie tą drogą. Nowego PK zlecili Polskiemu studiu The Farm 51, wśród których są osoby pracujące przy pierwszej odsłonie serii.

Recenzja w najnowszym numerze CD-Action jest dowodem na to, że Painkiller powraca w pełnej okazałości. 7+/10 to solidna ocena, co świadczyć może tylko o tym, iż już niedługo, znowu będziemy bawić się w singlu, multi oraz oczekiwanym od eonów coopie, siepiąc wszystko, co napotkamy. Ze względu, iż to pierwsza recenzja na świecie tej gry, ocena raczej skupia się na singleplayer, gdyż autor tekstu w końcu nie miał za bardzo, z kim testować trybu sieciowego. Oznaczać to może tylko tyle, że ogólna ocena gry może być jeszcze wyższa.

Ani to sequel, ani zwykłe HD, po prostu ma się wrażenie, że seria startuje od nowa, od zera. Historia opowiedziana jest na nowo, z nieco zmieniona formułą na nowym, lepiej wyglądającym silniku graficznym i nowymi potworami czy broniami.

Nie ma, co wyliczać plusów odnośnie nowego PK. Autor recenzji prócz kilku dość
dziwnych stwierdzeń, np. jakoby bronie z BOOH były bezużyteczne w tego typu grze. Cóż każdy ma własne zdanie. Najważniejsze zarzuty skierowane były głównie do silnika graficznego. W końcu to <b>Unreal Engine 3</b>, wygląda lepiej niż Pain Engine i rzeczywiście jest dzięki temu HD, ale do najświeższych nie jest zaliczany. Drugi zarzut skierowany jest do głupoty przeciwników. Nawet w Serious Sam HD przeciwnicy lubią stać pod murkiem, gdy my stoimy niespełna metr wyżej. Taki jest urok oldschoolwej strzelanki. Zapewne The Farm 51 jeszcze naprawi związany z tym problem jak i możliwość dosłownego chowania się między nagrobkami przed "grubszymi" przeciwnikami.

Już w następnym numerze, (czyli jakieś 30 dni od teraz), premiera Polska owej gry, więc pewnie twórcy zdążą poprawić kilka elementów nim my dostaniemy w swoje łapska kolejny raz Painkillera za mniej niż 20 zeli na premierę. Oficjalnie można powiedzieć, iż mroczne lata średniowiecza tej serii, właśnie minęły.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 23 paź 2012, 13:43 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza

Rejestracja: 29 kwie 2010, 21:34
Posty: 5
Noooo.pełny Painkiller to jest to ciekawi minie tylko czy mój komp z 2005 roku spełni wymagania aby pograć w multi. Apropo multi od roku,dwóch nie mogę pograć z nikim z powodu pustek na serwerach . Kiedy można Was spotkać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 23 paź 2012, 13:50 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
boas43 pisze:
Noooo.pełny Painkiller to jest to ciekawi minie tylko czy mój komp z 2005 roku spełni wymagania aby pograć w multi. Apropo multi od roku,dwóch nie mogę pograć z nikim z powodu pustek na serwerach . Kiedy można Was spotkać?


Nie można bo stary PK powoli umierał bez supportu. PKHD możliwe że to zmieni i tam po sieci będziemy ciąć :).

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 23 paź 2012, 14:58 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 7:32
Posty: 25
Tak w skrócie bo myślę, że warto skomentować:

- bronie z BooH są wyraźnie mniej fajne od tych z oryginału. Można sobie czerpać z nich fun, ale gdybym miał pistolet przy głowie i był zmuszony wybierać, z których broni w PK zrezygnować, to nie zastanawiałbym się dłużej niż kilka sekund. Przecież nie z kołkownicy albo shotguna, right?

- nie wiem kto uprawia taką głupią propagandę, ale silnik Unreala nie jest "nieświeży". Niech ktoś wymieni ze 2 silniki lepsze od U3 pod względem możliwości graficznych i nadające się do zrobienia takiej gry to wtedy można dyskutować, czy dało się wziąć lepszy tech. IMO nie.

- przeciwnicy są głupi, ale dzięki niektórym fixom do AI są już mniej bezsensowni a na pewno nie jest tak łatwo o weak-spoty (które BTW w dużej części są spuścizną po starym PK).Trochę pozmienialiśmy też na levelach i NIE MA już możliwości bezkarnego chowania się za grobami na Cmentarzu :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 23 paź 2012, 15:26 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
Dobrze wiedzieć, co do UE3 to też go lubię ale niestety ma wady. Też się zgodzę że mimo wszystko powoli zacznie on schodzić do lamusa, zastapi go niedługo UE4 a na pewno już cryengine zaczyna go wypierać. Oczywiście UE3 ma zaletę taką ze i dobrze wygląda i wymagań wielkich nie ma. Najbardziej nie lubię w tym silniku ku... cholernie długo doczytujących się tekstur. Psuje to wizualnie grę. UE3 to taki chleb powszedni wśród silników graficznych. Nadal sądzę że krew w PKHD jest mniej ładniejsza i efektowniejsza niż np prościej wykonana krew w Serious Sam HD. Polecam sprawdzić, wodotrysków nie ma ale rozwalanie na kawałki przeciwnika wygląda widowiskowo i zarazem nie ma czegoś takiego jak kleksów animowanych niczym flash przypominających krew. Może kiedyś ją usprawnicie bo wielu raczej średnio się ona podoba. To samo tyczy się krwi na gębie (monitorze). Troszkę wygląda na zrobiona na tak odwal się, już w Overdose te plamy na ekranie były estetyczniejsze :).

Pomijając ten fakt, jak na UE3 to na prawdę zrobiliście niezłe cuda ze szczegółami np listki i wygląd potworów. To na prawdę HD i nie wygląda plastikowo jak się bałem wcześniej widząc niektóre gry na tym silniku. Takie same cuda zrobiliście z Pain Engine w Necrovision :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 24 paź 2012, 9:54 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2012, 7:32
Posty: 25
Kiedyś zapewne UE4 zastąpi UE3, ale nieprędko. A Cryengine niczego nie wypiera - to dość popularna opinia, nie mająca wiele wspólnego z rzeczywistością.

Ładowanie tekstur to cena za szybkie loading time'y leveli - mapy z PKHD, które mają wielokrotnie więcej danych w sobie ładują się parę razy szybciej niż ich odpowiedniki ze starego PK. Nie ma problemu, żeby wydłużyć czas ładowania levelu (albo dodać cutscenę) i uniknąć streamingu tekstur, ale większość graczy reaguje bardziej negatywnie na to pierwsze.

Krew - well, sam nie jestem z niej w 100% zadowolony, ale IMO jest niezła. Na pewno nie zgodzę się, że Overdose miał ją "bardziej estetyczną" ale co kto lubi :)

Cheers.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 24 paź 2012, 10:41 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
Jeżeli to możliwe, możecie wydłużyć ładowanie się leveli z deka bo lepsza cutscenka niż rozmyta ściana tekstur na starcie, to samo tyczy się w menu głównym. Krew? Chyba wiem gdzie tkwi problem. Chyba jest jakby za wolno animowana. Wygląda jak galaretka jak to Elena powiedziała. Sugeruję zrobić tak by krew zdawała się wytryskiwać a nie wysączać się z ran :). Sprawdźcie czy jakbyście przyśpieszyli jej animacje efekt byłby lepszy. Chodzi o to że te kleksy udające krew, wypadające z ran za długo się utrzymują. Co do krwi na ekranie... tak trudno trzepnąć kilka porządniejszych kleksów z jakimś prześwitem niczym ciecz? Te kropki bardzo brzydko wyglądają :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 25 paź 2012, 16:36 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Teraz pytanie jak w to się zaopatrzyć, kupować od razu po światowej premierze czy czekać na CDActiona ;)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 25 paź 2012, 16:53 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
Czekaj na CDA. Smuggler (redaktor CDA) twierdził coś o 2 DLCkach w wersji CDA + może dadzą jakieś okładki do wydruku także, kupimy sobie pudełko DVD, wydrukuje na specjalnej kartce do obrazu odpowiednie graficzki i będę miał oryginał PKHD :P.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 25 paź 2012, 17:05 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Tylko chodzi o to, że będę miał ciśnienie na jak najszybsze zagranie w to :]

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 25 paź 2012, 17:24 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
Ukradnij z neta, ja spobie poczekam bo w CDA i za tę cenę no i calkiem całkiem bonusy w formie DLC w tej cenie? Hmmmm... lepiej niz głupi steam oferuje w formie specjalnej edycji cyfrowej xD. Poza tym miałeś Bulletstorma przejść, Serious Sama HD sprawdzić.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 25 paź 2012, 17:59 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 cze 2007, 18:51
Posty: 872
Sadocommando pisze:
owhitewolf pisze:
Will there be an FOV option?
Cheers
Not now. We had to keep HUD consistent cause of weapons and Demon Mode, but maybe in some future patch there will be a way to omit this.
Nie będzie można zmieniać kąt widzenia? :shock:
Źródło.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 17 lis 2012, 11:33 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
http://www.cdaction.pl/artykul-29781/pa ... enzja.html

Pełna recka z CDA już na stronie. Miłej lektury.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 26 lis 2012, 17:32 
Offline
Zagubiona dusza
Zagubiona dusza

Rejestracja: 14 kwie 2012, 22:48
Posty: 2
brak możliwości zmiany fova, brak jakichkolwiek hitsoundów czy logicznych map. brak możliwości doskoczenia po silvera z rampy na sacred. Widać że panowie z farm51 mają totalnie w dupie multiplayera, a nawet jeśli nie mieli w dupie to widać, że zajął się nim ktoś kto kompletnie nie rozumie dlaczego pk w multi BYŁ taki fajny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Painkiller: HD - Recenzja w CDA
Post: 26 lis 2012, 17:55 
Offline
Kr
Kr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2007, 15:02
Posty: 1031
Lokalizacja: Suchedniów
Spokojnie, regularnie wychodzą hotfixy. Ta gra kosztowała mniej niz Hard reset i robiono ja 2x krócej. To budżetówka, mająca pokazać możliwości farmy pod względem PK. Zmiany zostaną wprowadzone, nie po to dano tej grze 7 letni support.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Skin by Lucas Kane